loading...
شهرداری کلاله
روابط عمومی بازدید : 84 دوشنبه 30 آذر 1394 نظرات (0)

یلدا جشن خانوادگى است و شاید یکى از دلایل ماندگارى اش همین است. چرا که هنوز در ایران «خانواده» رکن اصلى جامعه است. هر چند که جامعه ایرانى در حال گذار از سنت به مدرنیسم است اما یلدا هر سال به خانه هاى ایرانیان سرک مى کشد. سالیان سال یلدا مهمان خانه ایرانیان است.امروز بعد از گذشت سالیان سال ایرانیان به خوبی توانستند بین دینی که پذیرفتند و آداب و رسوم ایرانی هماهنگی ایجاد کنند و سنت هایی که منافاتی با دین اسلام  ندارد  را حفظ کنند. برای مثال آئین عید نوروز که بعد از گذشت سالیان ، به قوت خود باقی است .سنت تمیز کردن خانه ها و بااصطلاح خانه تکانی به مناسبت آمدن فصل بهار و نو شدن طبیعت .دین ما به خاطر آموزه های بسیاری که در اهمیت دادن به نظافت دارد نه تنها با این سنت مبارزه نکرد بلکه باعث قدرت گرفتن آن هم شد. یا دید و بازدید عید نوروز یکی دیگر از مسائلی است که در دین ما تحت عنوان صله رحم بسیار تاکید شده است.
یکی از مسائلی که جزء سنن ما ایرانیان است و منافانی با دینمان ندارد ،آئین شب یلداست
به خاطر اهمیتی که دین اسلام برای خانواده ها قائل است ، تمام آئین ایرانی که در آن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند به قوت خود باقی مانده است .این که ما به بهانه ی طولانی ترین شب سال به دیدن پدر ،مادر ها برویم ،صله ی رحم کنیم  ،گفتگو کنیم ، از حال هم با خبر شویم ،بسیار خوب و شایسته است .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن شهردار بارالها، توفيقي عطافرماكه غيرازطريق تو راه نپوئيم وجزء رضا تو طلب نكينيم.انجام خدمت نعمتي است عظيم كه بدون توفيق و خواست الهي مقدورنگردد و موفقيت در انجام كارهامگردرسايه همكاري و همدلي همراهان وهمكاران ميسورنباشد. اصولاً شهررا به مثابه يك سيستم پيچيده اي مي دانندكه درآن مسائل گوناگون و تخصص هاي مختلف دخيل مي باشند لذا جهت نظم دهي و رسيدن به هدف هر نتيجه نهائي مطلوب نيازمنديك برنامه ريزي حيح و اصولي هستيم برنامه ريزي هنگامي توجيه پذيراست كه سودمندي آن بيش از هزينه هاي آن باشد. به وجود آوردن شرايطي درشهركه بتوان كليه نيازهاي روزمره شهروندان را به نحو احسن پوشش دارد ميسرنيست مگربا هماهنگي بين اركان مديريتي شهر، تلاش و پشتكار پرسنل خدوم شهرداري و حمايت شهروندان و ارائه راهكارها و پيشنهادات سازنده.در سالي كه به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است با عنايت خداوندمتعال همراه و همدوش با شوراي اسلامي شهر، حمايت مردم فهيم و شريف کلاله عزم راسخ داشته تا شهري درخورو شايسته از همه جهات براي شهروندان ايجادنمائيم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی
    شهرداری کلاله,سایت شهرداری کلاله,وب سایت شهرداری کلاله,شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری,هواداران شهرداری کلاله,کلاله,شهر کلاله,شهرستان کلاله,aivnhvd ;ghgi