loading...
شهرداری کلاله
روابط عمومی بازدید : 73 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

فضایل شب قدر

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور میتوان به دست آورد:

آمرزش گناهان،  قلب رمضان،  بهتر از هزار ماه،  نزول قرآن، نزول ملائکه، عرضه اعمال بر حجت خدا

 آمرزش گناهان: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود. »

 قلب رمضان: امام صادق علیهالسلام فرمودند: «از کتاب خدا استفاده میشود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است»

 بهتر از هزار ماه: در فرهنگ غنی اسلام، همه چیز را با معیارهای الهی میسنجند و بر همین اساس قرآن در مورد شب قدر میفرماید: «لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْر» در دعای 44 صحیفه سجادیه نیز میخوانیم: «(عبادت و بندگی در) شبی از شبهای آن، آن را برابر با (عبادت در) شبهای هزار ماه قرار داد (چون خیرات و برکات و سودهای دینی و دنیوی در آن است) و آن را شب قدر نامید»

 نزول قرآن: طبق روآیات، مجموع قرآن در شب قدر نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله به صورت الفاظ نازل شده است.

 نزول ملائکه: نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر علیه السلام فرمودند: «عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد»

 

  عرضه اعمال بر حجت خدا: بنا بر روآیات و ظاهر آیت سوره قدر، شب قدر منحصر به زمان رسول خدا صلیاللهعلیهوآله نیست و فرشتگان در شب قدر مقدّرات یک سال را نزد «ولی مطلق زمان» میآورند و بر او عرضه میکنند. این واقعیت از روز نخستین وجود داشته است و تا قیامت هم ادامه خواهد یافت. از سویی نیز بنابر روایات زمین از نخستین روز خلقت تا آخر فنای دنیا بی حجّت نخواهد بود چنانکه امام علی علیه السلام فرمودند: «شب قدر در هر سالی هست، در این شب امور همه سال (و تقدیرها و سرنوشتها) فرو فرستاده میشود. پس از درگذشت پیامبر صلی الله علیه وآله نیز این شب صاحبانی دارد». حجت خدا در زمین در زمان حاضر وجود مقدّس و مبارک حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و اوست که حجت خدا و وصی اوصیا و خلیفه رسول خدا صلی الله علیه و آله و معصوم از هر گناه و پلیدی است و لذا صاحب شب قدر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن شهردار بارالها، توفيقي عطافرماكه غيرازطريق تو راه نپوئيم وجزء رضا تو طلب نكينيم.انجام خدمت نعمتي است عظيم كه بدون توفيق و خواست الهي مقدورنگردد و موفقيت در انجام كارهامگردرسايه همكاري و همدلي همراهان وهمكاران ميسورنباشد. اصولاً شهررا به مثابه يك سيستم پيچيده اي مي دانندكه درآن مسائل گوناگون و تخصص هاي مختلف دخيل مي باشند لذا جهت نظم دهي و رسيدن به هدف هر نتيجه نهائي مطلوب نيازمنديك برنامه ريزي حيح و اصولي هستيم برنامه ريزي هنگامي توجيه پذيراست كه سودمندي آن بيش از هزينه هاي آن باشد. به وجود آوردن شرايطي درشهركه بتوان كليه نيازهاي روزمره شهروندان را به نحو احسن پوشش دارد ميسرنيست مگربا هماهنگي بين اركان مديريتي شهر، تلاش و پشتكار پرسنل خدوم شهرداري و حمايت شهروندان و ارائه راهكارها و پيشنهادات سازنده.در سالي كه به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است با عنايت خداوندمتعال همراه و همدوش با شوراي اسلامي شهر، حمايت مردم فهيم و شريف کلاله عزم راسخ داشته تا شهري درخورو شايسته از همه جهات براي شهروندان ايجادنمائيم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی
    شهرداری کلاله,سایت شهرداری کلاله,وب سایت شهرداری کلاله,شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری,هواداران شهرداری کلاله,کلاله,شهر کلاله,شهرستان کلاله,aivnhvd ;ghgi