loading...
شهرداری کلاله
روابط عمومی بازدید : 134 دوشنبه 10 آذر 1393 نظرات (0)

ويروس اچ. آی. وی. چيست؟

اچ. آی. وی. يک ويروس است. ويروس موجود زنده بسيار کوچکی است که می تواند خودش را تکثيرکند و منتشر شود. اما نمی تواند به تنهايی از خودش زنده باشد. يک ويروس به بدن يک ميزبان برای زندگی و تکثير نياز دارد.

زمانی که ويروس به بدن شخصی راه پيدا کرد، شروع به تکثير يا به عبارت ديگر شروع به شبيه سازی و کپی از خودش درسلول های بدن اين شخص می کند. يک ويروس می تواند سلول هايی که داخل آن جای گرفته و از آن تغذيه می کند را معيوب کرده و به آن آسيب برساند. اين يکی از راه هايی است که بدن را آلوده کرده و بيماری را بوجود می آورد.

سيستم دفاعی بدن مجموعه ای از سلول ها است که در بدن شما با ويروس ها و عفونت ها مقابله می کند. در انسان، سيستم دفاعی بدن معمولا ويروس ها را به سرعت يافته و سريع می کشد.

اشخاص آلودگی به اچ. آی. وی. را از شخص ديگری که پِيش از اين آلوده شده است دريافت می کنند. اگر آنها آلوده شدند همينطور می توانند آلودگی به ويروس را به شخص ديگر انتقال دهند.
در واقع اين راهی است که ويروس اچ. آی. وی. شيوع پيدا کرده و منتشر می شود.

اچ. آی. وی. مخفف "ويروس نقص ايمنی انسان" است.
در دنيا آن را با نام "Human Immunodeficiency Virus" می شناسند.

به کسانی که آلوده به اچ. آی. وی. شده اند اچ. آی. وی. مثبت "+HIV" و يا
اچ. آی. وی. پوزتيو "HIV positive" می گويند.


?Why is HIV dangerous
چرا ويروس اچ. آی. وی. خطرناک است؟

اگر سيستم دفاعی بدن به ويروس حمله کرده و آن را می کشد، پس چرا ويروس اچ. آی. وی. يک مشکل است؟

ويروس های مختلف به قسمت های متفاوت بدن حمله می کنند. بعضی ها ممکن است به پوست، ديگری به شش ها و يا قسمت های ديگر حمله کنند. سرماخوردگی های عمومی هم به وسيله يک ويروس ايجاد می شوند. چيزی که ويروس اچ. آی. وی. را چنين خطرناک می سازد اين است که مستقيماً سيستم دفاعی بدن را هدف قرار داده و به آن حمله می کند. جايی که معمولاً بدن را از شر ويروس ها رها می کند.

اين ويروس خصوصاً به يک نوع مشخصی از سلول های سيستم دفاعی بدن حمله می کند که بدون آن مبارزه با سيستم دفاعی بدن برای ويروس مانند رفتن به تعطيلات و بسيار راحت است و اچ. آی. وی. می تواند در تمام بدن منتشر می شود.

اين فرايند قابل رويت نيست وهيج راهی وجود ندارد تا بتوانيم با مشاهده اشخاص تشخيص بدهيم که شخصی آلوده به ويروس اچ. آی. وی. است. تنها يک نوع تست خون آن هم حدود سه ماه بعد از وارد شدن اولين ويروس به بدن می تواند وجود آن را در خون آشکار کند. ممکن است شخصی که آلوده به ويروس اچ. آی. وی. شده است، تا سال های سال کاملاً سالم به نظر رسد و خود را در سلامت کامل احساس کند. ممکن است که حتی ندانند که آلوده به ويروس هستند. سپس هنگامی که سيستم دفاعی بدن تقليل يافت و ضعيف شد آن ها بطورشديد و روزافزونی نسبت به بيماری ها آسيب پذير می شوند. بيماری هايی که معمولاً در شرايط طبيعی بسيار ساده درمان می شوند.

راههای انتقال :
 
1-خون وفراورده های آن
2- تزریق مشترک
3-مادر به جنین
4- جنسی

راههای عدم انتقال:

  • ویروس ایدز از طریق تماسهای عادی مثل کارکردن با یکدیگر ، هم صحبت شدن ، همسفر بودن ، دست دادن ، بوسیدن ، روابط اجتماعی مثل سوار شدن در اتوبوس و تاکسی سرایت نمیکند .
  • ویروس ایدز از طریق استفاده از حمام عمومی ، استخرو توالت قابل انتقال نمیباشد .
  • ویروس ایدز از طریق لباس ، پوشاک ، پتو و رختخواب قابل انتقال نمیباشد .
  • عطسه ، سرفه و نیش حشرات نمیتواند باعث انتقال آلودگی به شخص سالم شود .
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سخن شهردار بارالها، توفيقي عطافرماكه غيرازطريق تو راه نپوئيم وجزء رضا تو طلب نكينيم.انجام خدمت نعمتي است عظيم كه بدون توفيق و خواست الهي مقدورنگردد و موفقيت در انجام كارهامگردرسايه همكاري و همدلي همراهان وهمكاران ميسورنباشد. اصولاً شهررا به مثابه يك سيستم پيچيده اي مي دانندكه درآن مسائل گوناگون و تخصص هاي مختلف دخيل مي باشند لذا جهت نظم دهي و رسيدن به هدف هر نتيجه نهائي مطلوب نيازمنديك برنامه ريزي حيح و اصولي هستيم برنامه ريزي هنگامي توجيه پذيراست كه سودمندي آن بيش از هزينه هاي آن باشد. به وجود آوردن شرايطي درشهركه بتوان كليه نيازهاي روزمره شهروندان را به نحو احسن پوشش دارد ميسرنيست مگربا هماهنگي بين اركان مديريتي شهر، تلاش و پشتكار پرسنل خدوم شهرداري و حمايت شهروندان و ارائه راهكارها و پيشنهادات سازنده.در سالي كه به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است با عنايت خداوندمتعال همراه و همدوش با شوراي اسلامي شهر، حمايت مردم فهيم و شريف کلاله عزم راسخ داشته تا شهري درخورو شايسته از همه جهات براي شهروندان ايجادنمائيم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی
    شهرداری کلاله,سایت شهرداری کلاله,وب سایت شهرداری کلاله,شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری و شورای اسلامی شهر کلاله,شهرداری,هواداران شهرداری کلاله,کلاله,شهر کلاله,شهرستان کلاله,aivnhvd ;ghgi